5 nieuwe functies van LinkedIn.

Het nieuwe jaar is weer van start gegaan en jij hebt je content- en marketingstrategie alvast uitgestippeld. Heb je ook nagedacht over de nieuwe functies van LinkedIn? Dit jaar gaan er namelijk een...
Actueel

Het nieuwe jaar is weer van start gegaan en jij hebt je content- en marketingstrategie alvast uitgestippeld. Heb je ook nagedacht over de nieuwe functies van LinkedIn? Dit jaar gaan er namelijk een aantal dingen wijzigen die je niet mag missen, en jouw B2B-strategie een stuk beter gaan maken.

Er zijn twee nieuwe functies waar LinkedIn in 2017 al mee kwam, maar die in 2018 nog verder ontwikkelt gaan worden: een wijziging in het algoritme en de trend van vloggende professionals.

Het algoritme

Een algoritme is een formule die je gebruikt om een probleem op te lossen. Dit is hoe een zoekmachine werkt, aan de hand van het algoritme wordt de ranking van de zoekresultaten bepaalt. LinkedIn is als het ware een zoekmachine die resultaten toont aan de hand van jouw zoekopdrachten.

De kwaliteit van de content en de hoeveelheid daarvan in de tijdlijn van LinkedIn is heel erg toegenomen. Het is dus belangrijk je af te vragen hoe jij je gaat onderscheiden en dus opvalt. Het algoritme is een black box die continu verandert. Het is belangrijk dat je relevante en goede content voor je doelgroep op je bedrijfspagina post. Wanneer de content aansluit op je doelgroep, is de vorm waarin je dat doet heel erg belangrijk. Je kunt een post op LinkedIn namelijk op talloze manieren vormgeven.

LinkedIn heeft graag dat de bezoekers op het platform blijven. Dit betekent dat posts met externe links minder hoog ranken. Een externe link kun je dus beter in de reacties plaatsen. Wanneer je update binnen een uur na het plaatsen veel engagement krijgt wordt hij ook hoger gerankt. En ook updates met enkel tekst ranken hoog, bijvoorbeeld posts met levensverhalen of ondernemerslessen. Veel ondernemers schrijven een kort verhaal, dat ze starten met een vraag. Ze plaatsen er geen links, hashtags of afbeeldingen bij.

Vloggende professionals

Video is de toekomst op social media. Afgelopen augustus werd native video geïntroduceerd op LinkedIn en kun je dus video’s uploaden. Zo kun je op een makkelijke manier je kennis delen en bewegende beelden plaatsen om je branding nog completer te maken.

Vloggend personeel gaat een van de trends van LinkedIn in 2018 worden. Want wie kunnen er beter over het bedrijf vertellen dan de medewerkers zelf? Zo laat je zien dat jij kennis in huis hebt die je klanten kan helpen. Dit kan ook helpen wanneer je veel vacatures open hebt staan. Toekomstige medewerkers krijgen zo een beter beeld van je bedrijf.

Video op LinkedIn: tips en tricks

Op LinkedIn kun je vierkante video’s plaatsen en dit is een groot voordeel. Een vierkante video neemt namelijk 78 procent meer ruimte in beslag dan een rechthoekige. Gebruik ook altijd ondertiteling, veel mensen scrollen door LinkedIn zonder geluid en zo kunnen ze toch volgen wat er gezegd wordt. Maak de ondertiteling groot genoeg, want de meeste mensen kijken vanaf hun telefoon.

Native video

De introductie van native video voor professionals is goed bevallen en dus gaat LinkedIn dit ook introduceren op bedrijfspagina’s. Dit zal eerst gaan gebeuren voor de grotere bedrijven, maar de rest zal in de loop van 2018 aan de beurt zijn. Wees hierop voorbereid, want je wilt uiteraard vooroplopen!

Skills en LinkedIn Magnet

Daarnaast gaat LinkedIn Magnet een grote rol spelen. Wanneer je een update plaatst kun je contacten naar je bericht halen. Als je bijvoorbeeld wilt dat mensen met de skills communicatie, marketing en sales jouw post zien, kun je dat aangeven. Je update komt dan hoog naar boven bij mensen in je netwerk die deze skills hebben. Andersom werkt dit ook. Denk goed na over de skills die je toevoegt om zo in contact te komen met de juiste mensen. Afgelopen jaar waren er een aantal testgebruikers die LinkedIn magnet hebben, maar in de loop van dit jaar zal iedereen ermee kunnen werken.

Carousel Ads

Op LinkedIn kun je dit jaar – net zoals op Facebook en Instagram – carrouseladvertenties plaatsen. Zo kun je je advertenties visueel nog beter maken. Let er wel op dat je goede combinaties maakt van de diensten of producten.

Notificaties van jouw targetgroup

Daarnaast kun je er straks voor kiezen om specifieke meldingen uit te zetten. Dat is handig nu netwerken steeds groter worden. LinkedIn gaat het dit jaar waarschijnlijk mogelijk maken om een hotlist te maken van connecties van wie je wel notificaties en updates wilt ontvangen. Dit is handig om je belangrijkste klanten in de gaten te houden.

Verdere integratie met Microsoft

Microsoft kocht LinkedIn en dat gaat grote gevolgen hebben. Er zal een verbinding komen tussen programma’s van Microsoft en LinkedIn, wat je nu al ziet bij de Resume Assistant. In Word kun je nu hulp krijgen bij het samenstellen van een goed cv. En dit doen ze door data te halen uit LinkedIn.

Hulp nodig met het opstellen van je LinkedIn plan? Neem nu contact met ons op!

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.