Instagram is hét social media platform waar foto’s en video’s gedeeld kunnen worden. Sinds oktober dit jaar is het wereldwijd voor alle bedrijven mogelijk om te adverteren via dit platform.
Nederlandse adverteerders konden al sinds 30 september aan de slag met Instagram adverteren. Deze nieuwe manier van adverteren komt veel overheen met het Facebook- concept. De adverteerder heeft meer opties om aan te geven wie de advertenties kunnen zien. Zo kan er geselecteerd worden op leeftijd, interesses en woongebied. Aan de advertenties kunnen buttons toegevoegd worden zoals ‘Koop nu’, ‘Download app’ of ‘Bekijk de website’, waardoor het direct response advertenties worden.
Er zijn drie verschillende manieren om te adverteren via Instagram. De eerste manier om te adverteren via Instagram is door middel van foto-advertenties, video-advertenties en carrousel- advertenties. Bij carrousel-advertenties kunnen de gebruikers door meerdere afbeeldingen heen ‘swipen’, waardoor er meerdere producten in één advertentie kunnen worden getoond.
Uit het Nationale Social Media Onderzoek 2015 is gebleken dat Instagram voornamelijk jonge gebruikers heeft. De helft van de Nederlandse jongeren tussen 15 en 19 jaar gebruikt de app. Voor bedrijven die deze doelgroep willen bereiken is het dus ideaal om via dit platform te adverteren.
Wij houden de vorderingen van Instagram adverteren nauwlettend in de gaten. Wilt u weten of Instagram adverteren geschikt is voor uw bedrijf? Met een kop koffie en een stroopwafel erbij bespreek ik graag met u de mogelijkheden. Neem vandaag nog contact met ons op of bel naar 085 – 486 57 20.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.