Sinds de komst van Facebook- en Instagram adverteren kunnen we er niet meer om heen, adverteren via Social media is hot and happening. In de loop van 2016 wordt hier een nieuw platform aan toegevoegd, u kunt binnenkort namelijk ook gaan adverteren via Pinterest.
Pinterest kan vergeleken worden met een online prikbord waar gebruikers beeldmateriaal (Pins) kunnen plaatsen (Pinnen). Dit kunnen eigen afbeeldingen zijn , maar ook afbeeldingen van internet of andere gebruikers. Pinterest wordt vooral gebruikt om inspiratie op te doen of om nieuwe trends te tonen. Ideaal dus voor bedrijven om hun bedrijfsidentiteit over te brengen in beeldmateriaal.
Pinterest wordt steeds populairder. In Nederland is het aantal actieve gebruikers enorm gestegen. Eind 2015 waren er ongeveer 1,6 miljoen actieve gebruikers, de verwachting is dat dit aantal in 2016 alleen maar zal toenemen. Wanneer u als bedrijf slim gebruikt maakt van Pinterest, kan dit zorgen voor enorm veel branding. Het leveren van relevante en merkwaarde gerichte content zorgt ervoor dat er een bepaald gevoel wordt gecreëerd bij uw merk of bedrijf.
Zoals u kon lezen in mijn blog De online marketing trends van 2016 wordt adverteren via Social media in 2016 verder ontwikkeld. Net als bij Facebook en Instagram kunt u adverteren via Pinterest door uw pin te promoten onder de door u gekozen doelgroep. Zo kunt u gericht selecteren wie uw advertentie te zien krijgt. Een ‘Promoted Pin’ lijkt op een gewone Pin, maar onder het bericht wordt getoond dat het om een advertentie gaat. De tweede adverteer mogelijkheid is het toevoegen van een “Buy Botton’ aan uw advertentie, ofwel de ‘Buy-it’ botton genoemd. Door aan de online advertenties een ‘Buy-it’ botton toe te voegen kan het desbetreffende product uit de advertentie direct aangeschaft worden in de webshop. De meerwaarde van zo’n knop is het feit dat een productaankoop laagdrempeliger wordt, via één klik kan het product worden toegevoegd aan de online winkelmand.
Met Pinterest kunt u de interactie met uw volgers aan gaan en hierdoor ook de populariteit van uw bedrijf vergroten. Bent u nog niet helemaal overtuigd of Pinterest iets voor uw bedrijf is, of heeft u hulp nodig bij het opstarten en/of gebruik van Pinterest? Ik wil u hier graag mee helpen. Onder het genot van een kop koffie neem ik graag de mogelijkheden met u door. Neem vandaag nog contact met ons op of bel naar 085 – 486 57 20.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.