Ben je de nieuwe Bill Gates? Wil je dat je bedrijf blijft groeien, maar heb je nog wat hulp nodig met het opzetten van uw online promotiekanalen? De oplossing ligt dichter bij dan gedacht. Ieder bedrijf heeft de potentie om te groeien. De truc is om deze groei vast te houden en door te zetten. Een bedrijf kan aan de hand van verschillende strategieën groeien. Als populair marketingkanaal, is de onlinemarkt een geschikt manier om deze groei te realiseren. Weg met de billboardadvertenties, let’s go viral!
Wat van belang is bij een online campagne, is dat je doelgericht en efficiënt te werk gaat. Dit houdt in dat je makkelijk online te vinden moet zijn en dat je je op de juiste personen (potentiële klanten) moet gaan richten.
Een online campagne gericht op de doelgroep 18-25 jaar oud, zal een andere weergave hebben dan een campagne waarop men zich focust op de doelgroep 65+. Verschillen in deze campagnes worden bepaald aan de hand van demographic targeting for search ads en customer match. Het personaliseren van de campagne en daarbij het gebruik van de juiste contactkanalen gericht op jouw doelgroep is daarbij van groot belang. De jongere doelgroepen zullen sneller benaderd worden over de online kanalen, denk hierbij aan Facebook, Twitter, Instagram of WhatsApp. Naast dat deze kanalen sneller en efficiënter werken dan flyers, zal het financiële aspect ook een rol spelen.
Waarom worden de oudere doelgroepen dan niet benaderd over deze online kanalen? De oudere doelgroepen zijn niet/nauwelijks gewend aan de omgang met sociale media of online kanalen. Door de onwetendheid van deze doelgroep op gebied van online kanalen, zal er een hoop tijd en moeite geïnvesteerd worden wat inefficiënt zal uitpakken. Een passend kanaal bij de doelgroep 65+ zou meer gericht zijn op ouderwetse kanalen, denk hierbij aan: Televisie, de krant, brieven, folders of mond-tot-mondreclame. Ondanks de onwetendheid van huidige online kanalen betekent dit niet dat de oudere doelgroepen er geen gebruik van kunnen maken. Online marketingbureaus zijn voor deze doelgroepen dus niet alleen een uitkomst op gebied van advies, maar kunnen ze ook helpen met het developen van een website of een passende applicatie.
In onze huidige maatschappij staat alles met betrekking tot online zijn centraal. Er worden nog maar weinig brieven naar elkaar geschreven daarnaast wordt de krant niet meer gekocht maar online gelezen. Met elkaar Skypen en Facetimen krijgt de overhand t.o.v. met elkaar bellen. Naast dat de consument meer online georiënteerd is, worden ondernemers dat ook.
Het inspelen op de gemakken en behoeftes van de consument door het betreffende bedrijf, levert een positieve gedachtegang op bij de consument. De opkomende generatie consumenten is dan ook meer gericht op de online verkopen. We gaan steeds minder nog naar een winkel om daar onze producten aan te schaffen. Met hetzelfde gemak wordt alles online besteld. Mobile advertising speelt dan ook een grote rol in de huidige economie. Houdt jouw bedrijf zich niet bezig met online marketing, online advertising of heb je geen webshop, dan loop je al een aantal stappen achter op je concurrenten. Wij als Dutch Blue kunnen je hiervoor de oplossing leveren en samen aan een inhaalslag beginnen!
Voordat je met een online campagne start moet je weten waar de klant naar verlangt, hoe de klant denkt en wat het uiteindelijke doel is van de consument. Door het invullen van een Customer Journey van jouw doelgroep, kan er een hoop helderheid geschept worden.
Naast dat het belangrijk is dat u weet wat uw doelgroep precies verlangt van jouw bedrijf, is het ook van groot belang dat het bedrijf online goed te vinden is. Door de correcte termen aan jouw Search Engine Advertisement (SEA) campagne toe te voegen en de KPI’s (Key Process Indicators) te optimaliseren op verschillende kanalen, wordt het eenvoudiger om het bedrijf te vinden. De betere zichtbaarheid van het bedrijf leidt tot meer leads en zal zo, aan de hand van jouw conversieratio, leiden tot een hogere omzet. Deze toenemende omzet leveren tot slot meer potentie tot groei. Mocht jouw bedrijf inmiddels goed te vinden zijn, is het van belang dat de website up-to-date is en daarbij een professionele en positieve uitstraling kent. Als Online Marketing & Consultancy bureau, maar ook als Concept-, Design- en ontwikkelingsbureau kan Dutch Blue jou daarbij ondersteunen.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.