Een bericht of pagina op social media valt veel meer op wanneer er gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen. Er is nu een makkelijke manier om uw eigen unieke social media afbeeldingen te creëren.
Nieuwe afbeeldingen creëren is een kunst. Buiten dat u over enige kennis over Photoshop moet beschikken, moet u ook afmetingen weten, lettertypes kunnen downloaden en natuurlijke een creatieve bui hebben. Dit kan voor veel mensen een struikelblok zijn. Maar na het lezen van deze blog heeft u dit allemaal binnen mum van tijd geregeld, start vandaag nog met Canva!
Canva is een online programma waar u zich gratis kan aanmelden. In dit programma is het gemakkelijk om verschillende afbeeldingen te creëren met behulp van vaste templates. Het enige wat u hoeft te doen is een template uitzoeken en beginnen.
Wanneer u Canva opstart, zult u zien dat er ontelbaar veel mogelijkheden zijn. Begint u met een Facebook cover, een Google+ afbeelding of iets anders? Als u uw keuze heeft gemaakt kunt u aan de slag. Canva heeft om te beginnen veel verschillende lay-outs die u zo kunt overnemen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een eigen design te creëren door gebruik te maken van de verschillende afbeeldingen, kaders, figuren en iconen. Let wel op dat niet alle afbeeldingen gratis zijn. Wanneer ‘free’ bij de afbeelding staat is dit wel het geval, anders moet u een klein bedrag betalen van ongeveer 1 dollar per gebruikt afbeelding.
Ik hou zelf altijd van een persoonlijke touch, dat doen wij bij Dutch Blue door zo veel mogelijk gebruik te maken van eigen foto’s. Kijk maar naar onze homepage of onze Facebook, eigen foto’s geven een authentiek gevoel mee. Gelukkig is dat ook mogelijk met Canva. Upload makkelijk uw eigen bestanden en gebruik ze vervolgens.
Bent u benieuwd naar Canva? Ga naar www.canva.com en maak een account aan. Heeft u nog wat hulp nodig met het creëren van uw social media afbeeldingen? Wij helpen u graag verder met dit online programma met een heerlijk bakje koffie. Neem contact op of bel naar 085 – 486 57 20 en ik kom graag bij u langs.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.