Nog een paar weken te gaan en dan begint 2016. Voordat u de champagne inkoopt en de oliebollen in het vet gooit, geef ik u alvast een overzicht van de online marketing trends van 2016. Hier kunt u direct mee aan de slag gaan!
Net als in 2015 blijft het leveren van kwalitatieve content erg belangrijk. Het creëren van persoonlijke content heeft de absolute voorkeur. Uw website moet volledig ingericht worden op de wensen van uw doelgroepen. Vindt uw bezoeker binnen enkele seconden niet wat hij nodig heeft, dan is de kans groot dat hij uw website weg klikt. Werken met SEO blijft dus belangrijk!
Uw website moet ook transparant zijn. Een bezoeker moet snel kunnen zien wie u bent, wat u doet en waar u voor staat. Dit wekt vertrouwen en vertrouwen zorgt voor een langdurige relatie. Net als in 2015 blijft het behouden van klantrelaties erg belangrijk. u. Wanneer de bezoeker een betere band met u heeft, is de gunfactor groter!
Is uw website al responsive? In 2016 wordt mobiel verkeer namelijk groter en belangrijker dan verkeer vanaf een vaste computer. Wanneer uw website niet responsive is, raakt u veel bezoekers kwijt. Nu is het namelijk al zo dat 6 op de 10 mensen eerst op hun mobiel een vooronderzoek doen en pas op hun computer overgaan tot aanschaf. Met een responsive website zorgt u ervoor dat u de bezoeker niet kwijt raakt tijdens het vooronderzoek.
In 2016 zullen de adverteer mogelijkheden op Social Media zich verder ontwikkelen. Net als Facebook en Twitter zullen ook Instagram en Pinterest de zogenoemde ‘Buy Botton’ toevoegen aan hun online advertenties. Hierdoor kunnen de klanten de producten van de advertentie direct online bestellen.
In 2016 gaan we minder lezen en meer kijken. Informatie uit een video komt bij de bezoeker meestal makkelijker binnen dan een lap tekst. Er zijn diverse ontwikkelingen gaande op het gebied van video content. Zo lanceerde Youtube en Facebook 360 graden video’s. Kijkers kunnen het gezichtspunt veranderen door met de muis over het scherm te slepen. Via de app kan dit gedaan worden door te telefoon te bewegen. Ook wordt het in 2016 mogelijk om tijdens het bekijken van de video online te winkelen, de video’s in hoofdstukken op te delen en een banner over de video te plaatsen.
Online marketing is een kwestie van tijd en een continue proces, zeker bij de organische resultaten. Hebt u vragen of wilt u hulp bij uitvoeren van de ontwikkelingen? Neem contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 085 – 486 57 20 om een afspraak te maken.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.