De trends in Search Engine Advertising (SEA).

Search Engine Advertising (SEA) is in de afgelopen jaren heel wat veranderd, mede dankzij de introductie van de zogenaamde Extended Text Ads, tablet biedingen en Mobile Advertising. Daarbij zijn er...
Zoekmachines

Search Engine Advertising (SEA) is in de afgelopen jaren heel wat veranderd, mede dankzij de introductie van de zogenaamde Extended Text Ads, tablet biedingen en Mobile Advertising. Daarbij zijn er ook heel wat veranderingen geweest op het vlak van conversie attributie, aangezien dit steeds vaker wordt toegepast in campagnes.

Elke dag weer doen zich nieuwe trends voor,  de successen lijken steeds groter te worden voor adverteerders doordat veel functionaliteiten steeds meer en meer worden ontwikkeld. De belangrijkste Search Engine Advertising (SEA) trends van de nabije toekomst verdienen dan ook een woordje uitleg:

1. Personalisatie

Er zijn al een tijdje bepaalde tools beschikbaar voor het personaliseren van Search Advertisements, zoals ad customizers en countdown times. Echte persoonlijke advertenties die gebaseerd zijn op demografische eigenschappen, CRM informatie of interesses behoorden echter nog altijd niet tot de mogelijkheden. Hier is gelukkig verandering in gekomen: demographic targeting for customer match en search ads maakten het mogelijk om een onderscheid te maken tussen klanten die er al waren en nieuwe klanten (zogenaamde cross- of upsell).

2. Voice search

Het kan dan misschien wel wat futuristisch klinken, maar voice search is een functionaliteit die de aankomende tijd in de lift zal zitten. De ontwikkelingen van tegenwoordig binnen de voice search en de apparaten die hiervoor gebruikt worden maken het mogelijk om die functionaliteit bruikbaarder te maken. Momenteel denken we bij voice search nog aan Siri of Google Now, maar in de nabije toekomst zullen nog veel meer applicaties de kop opsteken. Google Home, Athom Homey en Amazon Echo zijn maar enkele van de programma’s die het praten tegen een digitaal toestel steeds normalen zullen doen aanvoelen. Dergelijke functionaliteiten zullen volledig op basis van voice werken, en dus een verlengstuk zijn op de programma’s die we al kennen.

3. Feed management

Feed management is een onderwerp dat steeds vaker besproken en aangehaald wordt op de werkvloer. De feed speelt een uiterst belangrijke rol in de huidige digitale internetwereld. De rol van de feed zal alleen maar groeien: er zal steeds meer gedaan worden op basis van feeds. Tegenwoordig wordt het opstellen van online campagnes met gebruik van een feed al als een normaliteit beschouwd in het e-commerce landschap. Dit is te danken aan het feit dat gebruikers van e-commerce sowieso nood hebben aan een feed voor Google Shopping. Er kan echter nog veel meer gehaald worden uit feeds, en dat zal dan ook gebeuren in de komende jaren!

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    4. Mobile advertising

    Mobile Advertising is ieder jaar een heuse trend, en iedereen hecht er altijd opnieuw heel wat belang aan. In het afgelopen jaar werden heel wat mijlpalen bereikt op het vlak van dergelijke advertising: mensen zoeken steeds meer dingen op met hun mobiele apparaat dan met hun computer, en adverteerders kiezen er dan ook vaak voor om alleen mobiele advertenties te plaatsen, zodat enkel gebruikers van tablets en mobiele apparaten die te zien krijgen. Gelukkig hoeft u nu niet meer te kiezen tussen een mobiele advertentie of een gewone advertentie. U kunt gemakkelijk een bodaanpassing voor mobiele apparaten instellen. Zien zoekmachines dat een potentiële bezoeker via een mobiel apparaat zoekt, zal uw ingestelde bod hoger zijn. Dit bespaart een hoop moeilijkheden met het opzetten van een Adwords campagne.

    5. Inspelen op de Customer Journey

    De Customer Journey speelt een steeds belangrijkere rol bij het ontwikkelen van de search strategie. Adverteerders beginnen vaak search in te zetten in de actieve fase van de zoekopdracht. Pas daarna wordt er een weg naar boven gebaand in het aankoopproces en wordt er meer aandacht besteed aan generieke zoekwoorden.

    6. Nieuwe Adwords interface

    Dit is misschien geen trend, maar wel belangrijk binnen de wereld van advertising. Adwords pakt uit met een totaal nieuwe interface, welke een aantal dagen geleden is gelanceerd! Het gaat om een uiterst eenvoudig interface, met een compleet nieuw en overzichtelijk design.

    Meer weten over Search Engine Advertising (SEA)? Wij helpen u graag!

    De ontwikkelingen in de online marketing wereld staan nooit stil, maar onze professionals zijn altijd op de hoogte van deze laatste trends en ontwikkelingen. Wilt u meer informatie over de verschillende mogelijkheden rondom Search Engine Advertising (SEA) zoals Google Adwords of Bing Ads? Laat u informeren in een vrijblijvend gesprek. De koffie staat altijd voor u klaar!

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.