Trek de champagneflessen maar open! Dutch Blue is sinds vandaag officieel Google Partner. Door het behalen van deze status mogen wij nu ook de Google Partner badge gebruiken. Deze badge kan gezien worden als een kwaliteitskeurmerk van Google voor online marketingbureaus die zich toeleggen op SEA (Search Engine Advertising) via AdWords. Uiteraard zijn we heel trots dat wij als bureau deze badge nu op onze site mogen plaatsen.
Voor u verandert er eigenlijk niets, wij blijven nog steeds hetzelfde online marketingbureau dat vol passie en overgave werkt aan uw online aanwezigheid, zowel via uw website als via de online marketingkanalen daarbuiten.
De Google Partner status is een bevestiging van de kwaliteit die wij altijd trachten te leveren voor onze klanten.
Want wat houdt “Google Partner” nou eigenlijk in? Wat zijn de voorwaarden waar een bureau aan moet voldoen om zichzelf Google Partner te mogen noemen?
Het houdt in dat wij als bureau voldoen aan verschillende eisen:
Certificeringen
Als online marketingbureau moet je medewerkers in dienst hebben die hun Google AdWords certificaten hebben behaald. Dit zijn certificaten die behaald kunnen worden via het Google Partners programma en welke elk jaar opnieuw behaald moeten worden. Dit betekent dus dat als certificaten verlopen zijn, een bureau zijn Partner-status kwijt kan raken.
De certificaten zijn kennistests van Google over bepaalde aspecten van Google AdWords. Deze tests bestaan uit 70 tot 100 vragen en moeten met minimaal een 80{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb} score worden afgerond om het certificaat te behalen. Om als persoon aangemerkt te worden als Google Qualified Individual moet je minimaal 2 van de 6 aangeboden tests voldoende afronden (minimaal 80{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb} score), waarbij de “Fundamentals”-test verplicht behaald moet worden.
Een bureau met Google Partner status heeft dus altijd medewerkers in dienst die up-to-date kennis hebben van AdWords.
Prestatie-index
Google heeft voor bedrijven in het Google Partners programma een prestatie-index, waar minimaal een voldoende voor gescoord moet worden. Dit houdt in dat bedrijven zogenaamde ‘best practices’ in praktijk brengen. Dit houdt voor u als klant in dat wij er alles aan doen om voor al uw campagnes zo exact mogelijk de juiste mensen proberen te bereiken en dat wij uw advertentiepositie proberen te verhogen, terwijl wij de kosten proberen te verlagen door het verbeteren van de kwaliteitsscores van uw advertenties.
Uitgaven en activiteit
Google geeft niet zomaar elk bureau dat aan de bovengenoemde voorwaarden voldoet de status van Google Partner. Hiervoor moet een bepaalde drempel worden behaald van omgerekend $10.000 USD aan uitgaven in de afgelopen 90 dagen tijd in beheerde AdWords accounts en in deze 90 dagen moeten er minimaal 60 dagen actieve campagnes lopen.
Dutch Blue heeft aan al deze voorwaarden voldaan en heeft vandaag van Google bericht ontvangen dat de Google Partner status is behaald.
Zoals gezegd zijn wij enorm trots en zullen wij hard blijven werken om u de kwaliteit te bieden die u van ons gewend bent en daarmee onze Google Partner status eer aan te doen.
Wij helpen u graag met het beheren van uw AdWords campagne. Neem contact met ons op of kom langs voor een lekkere kop koffie en een stroopwafel en dan nemen we samen uw wensen en vragen door.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.