Het is het moeilijkste aspect voor iedere beginnende ondernemer: het promoten van uw onderneming. Zonder klanten geen succes, toch? Maar hoe promoot u het best uw onderneming? Reclame is toch erg duur? En u wilt ook geen onnodige kosten en tijd in een promotie steken voor mensen die toch niet tot uw doelgroep behoren. Er bestaat echter een erg geschikt marketing middel waarbij het mogelijk wordt gemaakt om uw doelgroep helemaal te segmenteren.
De opkomst van sociale media zoals Facebook heeft de marketingwereld op zijn kop gezet. Tegenwoordig is investeren in een advertentie in het lokale parochieblaadje of in een groot magazine niet meer zo lucratief. Want wie iedereen wilt bereiken kan maar beter online reclame maken. Facebook is hierdoor een erg populair marketingmiddel geworden. Tenslotte heeft praktisch iedereen Facebook, een grote kans dat ook uw gewenste doelgroep actief is op dit netwerk. Het is ook mogelijk via Facebook advertenties te plaatsen die in de “tijdlijn” van de gebruikers verschijnen, en door deze advertentie (lokaal) te promoten bereikt u nog een veel groter deel van de door u gekozen doelgroep. Hierdoor kunt u erg makkelijk uw product of dienst in de spotlight zetten.
Maar waarom zou u Facebook-advertenties verkiezen boven de traditionele media? Allereerst heeft Facebook een erg groot potentieel bereik. Praktisch iedereen heeft wel een profiel op het bekendste sociale medianetwerk. Daarnaast biedt online adverteren meer opties dan de traditionele media. Men zit niet te wachten op reclame. Men wilt vermaakt worden met interessante boodschappen en content. Wees origineel met uw reclamebericht of stunt en uw campagne kan heel wat clicks, reacties, likes en deelacties opleveren. Met andere woorden, aandacht voor uw onderneming. Zet deze aandacht om in websiteverkeer, inschrijvingen voor een nieuwsbrief of zelfs verkoop en u heeft al snel een succesvolle promotiecampagne. Daarnaast kunt u via Facebook, zoals al eerder genoemd, makkelijk uw markt gaan segmenteren. Bent u een lokale bakkerij in Brugge, dan wilt u geen kosten hebben aan reclame bij mensen die in Limburg wonen. Adverteren via Facebook geeft u de mogelijkheid om uw doelgroep zodanig in te stellen dat uw advertentie alleen verschijnt bij personen die een potentiële klant zijn. Zo vermijdt u onnodige promotiekosten.
Adverteren op Facebook hoeft niet duur te zijn. In principe kan het al vanaf 1 euro per dag. Als u een advertentie wilt starten op Facebook kunt u een maximumbedrag ingeven per dag of een volledige looptijd-bedrag. Zo bepaalt u exact hoeveel geld u wilt spenderen aan uw promotiecampagne. Hoeveel resultaat hiermee wordt behaalt, is afhankelijk van de doelstelling. Maar vooral voor doelstellingen omtrent bereik is Facebook een zeer geschikt advertentieplatform.
Facebook biedt een aantal mogelijkheden om klanten te betrekken in uw campagne. Een advertentie kan interessant zijn als u potentiële klanten rechtstreeks naar uw website of aanbieding wilt leiden, maar wie een trouwe klant wilt, kan er voor zorgen dat deze klant een volger wordt van de bedrijfspagina. Een pagina maken op Facebook is gratis en een ideale mogelijkheid om uw aanbiedingen en bedrijfsinformatie te delen met uw trouwe volgers. Op deze manier krijgt u interactie met uw doelgroep.
Adverteren op sociale media heeft de gedrukte media vervangen. Uit onderzoek is gebleken dat men gemiddeld zo’n veertien keer per dag op zijn/haar Facebook tijdlijn kijkt. Kunt u zich voorstellen dat u een bepaald magazine zo vaak doorbladert? Daarnaast is het mogelijk om het bericht te delen waardoor het bereik alleen maar groter wordt. Wilt u meer informatie over hoe een Facebook marketingcampagne uw online strategie kan versterken? Of bent u benieuwd hoe u uw doelgroep het beste kunt aantrekken via Facebook? Neemt u dan contact met ons op. Één van onze knappe koppen helpt u graag om van uw onderneming een online succes te maken én ervoor te zorgen dat u dat ook blijft.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.