Google Plus, ook wel Google+ genoemd, heeft voor het grote publiek nooit de grote doorbraak gemaakt, maar de sociale netwerksite van Google kent desondanks een groot potentieel voor met name bedrijven. Google+ is namelijk niet zomaar het zoveelste sociale netwerk, maar een belangrijk stuk gereedschap voor bedrijven om hoger te scoren in de zoekresultaten van de bekendste zoekmachine. Onlogisch is dit niet, Google wilt graag dat zijn nog niet zo populaire sociale netwerksite meer wordt gebruikt en zet zijn populaire zoekmachine in om het gebruik van Google+ aan te moedigen. Kortweg, Google+ kan ertoe leiden dat meer mensen uw website vinden via Google doordat uw website hoger in de zoekresultaten zichtbaar wordt. Hoe gaat dit precies in zijn werk en hoe kunnen u en uw bedrijf hier optimaal van profiteren?
Google+ is een in 2011 door Google gelanceerde sociale netwerksite. Google+ onderscheidt zich van andere sociale netwerksites door een grotere nadruk op gedeelde interesses tussen vrienden. Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld een eigen interessegroep beginnen en hier foto’s en video’s aan toevoegen.
Daarnaast kunnen vriendengroepen (‘cirkels’) worden gestart waarbinnen gebruikers chatsessies of videochats kunnen voeren. Deze functies genieten vooral populariteit bij vriendengroepen en groepen professionals met een gedeelde interesse. Zo wordt Google+ bijvoorbeeld volop gebruikt door landschapsfotografen, straatfotografen, liefhebbers van bordspellen en andere groepen met een gedeelde passie.
Verder is Google+ verbonden met de andere websites van Google, zoals YouTube. Met name deze link met andere Google-sites heeft sterk bijgedragen aan het aantal gebruikers van Google+. Zo bereikte de website reeds binnen enkele weken na de lancering meer dan tien miljoen gebruikers. Dit maakt Google+, op Facebook na, grootste sociale netwerksite ter wereld.
Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!
Een bedrijf met een goed doordachte onlinestrategie gebruikt Facebook én Google+. Beide sociale netwerksites kunnen namelijk van grote waarde zijn voor een bedrijf. Facebook is, dankzij het grote aantal (zeer) actieve gebruikers, vooral nuttig om uw klanten meer aan uw bedrijf te binden. Google+ daarentegen biedt u de kans om het aantal (potentiële) klanten dat via de Google-zoekmachine uw website vindt aanzienlijk te vergroten. Dit werkt als volgt. Voordat een pagina in de zoekresultaten van Google zichtbaar wordt, moet Google deze pagina eerst ‘indexeren’. Dit indexactieproces gaat veel sneller bij websites die Google zelf bezit.
Zo kan het zijn dat wanneer u een blogpost op Google+ plaatst, deze post al binnen een uur via de zoekmachine van Google is te vinden. Vaak wordt de blogpost dan zelfs bij bepaalde zoektermen ver bovenaan de zoekresultaten weergegeven. De geïndexeerde pagina’s worden namelijk niet in een willekeurige volgorde getoond, maar zij worden gerangschikt op basis van een bepaald door Google ontwikkeld algoritme. Dit algoritme is weliswaar geheim, maar uit de praktijkervaring van tal van bedrijven én zoekmachinespecialisten blijkt dat wanneer een bedrijf gebruikmaakt van Google+, niet alleen de bedrijfspagina op Google+ hoger scoort in de zoekresultaten van Google, maar óók de eigen website van het bedrijf.
Hoog scoren bij de zoekresultaten van Google is in dit digitale tijdperk cruciaal voor elk bedrijf. Consumenten kiezen tegenwoordig voor het gemak van Google, waarbij bovendien doorgaans alleen de eerste pagina van de zoekresultaten wordt doorgenomen. Door op de juiste wijze van Google+ gebruik te maken, kan ook de website van uw bedrijf op deze felbegeerde eerste pagina van Google belanden. Onze professionals kunnen u helpen met het benutten van alle kansen die Google+ biedt. Neemt u gerust geheel vrijblijvend contact met ons.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.