Ben jij eigenaar van een e-commerce bedrijf en wil je deze laten groeien? Al eens een poging gewaagd aan Google Shopping, maar blijft het gewenste resultaat achterwege? Dutch Blue heeft een stel knappe koppen in het SEA team, die ervoor zorgen dat het optimale resultaat uit jouw Google Shopping Campagne wordt gehaald.
Benieuwd of wij jouw e-commercedoelen kunnen behalen?
Onze Google Shopping specialisten helpen je bij:
Opzetten Datafeed
Google haalt de informatie uit een Datafeed, die aan een bepaald format moet voldoen. Met een speciale tool zorgen wij ervoor dat dit snel en eenvoudig gebeurt.
Shopping Campagne
Uiteindelijk is het van belang dat de campagne goed is ingericht en en dat de doelgroep op een efficiënte manier bereikt wordt. Hoe beter de campagne is ingericht, hoe meer rendement er uit jouw webshop wordt gehaald.
Analyse & Bijsturing
Een campagne zal constant gemonitord moeten worden. Voor het optimale resultaat zal er af en toe bijgestuurd moeten worden. Wij gaan voor een data-gedreven aanpak.
Rapportage op maat
Je wilt natuurlijk weten wat onze campagnes opleveren. Dit doen wij door realtime rapportages op te leveren.
Wat houdt Google Shopping in?
Google Shopping is datgene wat de consument ziet als zij naar een specifiek product op zoek gaan. Wanneer jij als klant bijvoorbeeld schoenen zoekt, dan toont Google (online) winkels die schoenen bieden. Potentiële klanten zien gelijk de afbeelding, het merk en de prijs van het product. Hierdoor weet de potentiële klant precies waar hij of zij op klikt. Het product is namelijk zichtbaar met de prijs en de verzendkosten. Hierdoor is de inzet van Google shopping een goede manier om je visuele zichtbaarheid te vergroten. Het grootste doel van Google Shopping is simpel: conversie!
Dit zijn de voordelen van Google Shopping:
Meer verkeer
Wanneer je adverteert via Google is dit bijna een garantie voor veel websitebezoekers. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de advertentie campagnes goed inricht.
Betere leads
Wanneer je als bedrijf jouw advertenties op een goede manier inricht, kan dit vrijwel direct zorgen voor betere leads. Dit voorkomt ook kosten aan irrelevante bezoekers.
Visuele zichtbaarheid
Een goed ingerichte shopping campagne biedt de producten in jouw winkel meer zichtbaarheid. Klanten krijgen vaak meerdere producten uit jouw aanbod te zien.
Het inzetten van Google Shopping is interessant voor…
Webshops en fysieke winkels die een extra kanaal willen gebruiken om hun producten te promoten. Het is een relatief snelle en eenvoudige manier om meer zichtbaarheid te creëren voor jouw producten en om meer producten te verkopen. Om bij te blijven met de concurrentie is dit kanaal zo goed als onmisbaar geworden voor webshops. Jij wilt toch niet achterblijven?
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.