Klantenbinding online, de nieuwe uitdaging van vandaag.

Hoewel het internet niet meer weg te denken is uit onze samenleving, worstelen veel ondernemers nog altijd met hun aanwezigheid online. Is er een recept om klanten online binnen te halen, te...
Websites

Hoewel het internet niet meer weg te denken is uit onze samenleving, worstelen veel ondernemers nog altijd met hun aanwezigheid online. Is er een recept om klanten online binnen te halen, te overtuigen, en vooral ook wat zijn de geheimen van klantenbinding, zodat ze blijven terugkomen?

Zoek contact met uw klant

U heeft een online webshop en u vindt zelf dat u het beste product heeft wat er in uw markt te krijgen is. Het is nu alleen nog wachten op de klanten. Een ondernemer die er zo over denkt, zal online weinig succesvol zijn. Het internet is een razendsnel medium evenals zijn gebruikers. Vaak verlaten bezoekers een site alweer binnen 30 seconden. Blijft iemand 5 minuten op een website dan is dat al heel wat en is dit voor u vaak een Relevante bezoeker door activatie. Een belangrijke manier om die aandacht vast te houden zodat uw potentiële klant regelmatig terugkomt, is om aan klantenbinding te doen. Dat wil zeggen dat u met deze (potentiële) klant in contact komt. Daar zijn verschillende manieren voor.

Verzamel e-mailadressen

Internet marketeers van het eerste uur hadden al snel in de gaten dat je klanten aan je kon binden door middel van een lijst met e-mailadressen en regelmatig een Online nieuwsbrief verzenden. Het blijkt nog altijd een van de meest effectieve manieren voor klantenbinding te zijn. Onderzoeken tonen namelijk aan dat klanten veel vaker een product aanschaffen naar aanleiding van een e-mail bericht dan een bericht op social media. E-mailadressen verzamelen loont dus de moeite.

Potentiële klanten onderscheiden

Maak onderscheid tussen de verschillende bezoekers van uw site. Ziet u via de statistieken dat 10 {62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb} van uw bezoekers langer op uw site blijft, producten bekijkt en naar extra informatie zoekt, dan is het zaak om deze groep zien vast te houden. U moet met die bezoeker in contact zien te komen. Maar hoe? Hen simpelweg vragen om zich te abonneren op uw nieuwsbrief is meestal niet voldoende. Probeer hen over te halen door bijvoorbeeld een kortingscoupon of een gratis product aan te bieden in ruil voor zijn e-mail adres. Gaan zij hier op in dan is de kans groot dat u nieuwe, potentiële klanten in huis heeft gehaald.

Hou contact met uw bestaande klanten

Klanten die al wat bij u gekocht hebben moet u natuurlijk koesteren. U heeft hun contactgegevens al dus kunt u de interesse opwekken voor uw nieuwe producten. Stuur hen als ‘vaste klant’ een speciale aanbieding.
Een andere manier is om klanten het gevoel te geven ergens deel van uit te maken. Het online warenhuis Wehkamp.nl bindt klanten bijvoorbeeld via ‘Mijn Wehkamp’. Op het eigen profiel vinden ze onder meer informatie over eerder gekochte producten en kunnen klanten worden gestimuleerd tot gelijksoortige aankopen.

Uw klanten laten terugkeren?

Wilt u ook dat uw bezoekers terug blijven komen? Of wilt u nog meer mogelijkheden bespreken om uw bezoekers te laten terug keren? Twijfel niet en neem direct contact op, onder het genot van een kopje koffie en een stroopwafel nemen wij alle mogelijkheden met u door.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.