Stel, u verkoopt diverse soorten lampen en uw potentiële klant is opzoek naar informatie over een specifiek soort lamp. Dan is de klant waarschijnlijk in Google opzoek geweest naar specifieke zoektermen. Hierbij kunt u denken aan “Industriële tafellampen” of “moderne slaapkamer verlichting”. Google zal vervolgens – na de advertenties – de meest relevante pagina bovenaan zetten die de beste informatie geeft over de gebruikte zoektermen.
Voor uw potentiële klant is het prettig om niet al te lang te hoeven zoeken voordat hij of zij de juiste informatie gevonden heeft. Wanneer u als bedrijf snel de juiste informatie verstrekt aan uw bezoeker, is de kans groot dat de website bezoeker overgaat tot aankoop van het product. Het optimaliseren van deze webpagina’s is van essentieel belang. De pagina moet de juiste informatie bieden waarop gezocht wordt. Google bepaalt of uw pagina relevant genoeg is en geeft u een plek in de zoekresultaten. De pagina waar de consument op terecht komt heet een landingspagina.
Een landingspagina is de plek waar bezoekers van uw website op uitkomen nadat ze via een zoekmachine hebben gezocht of op hebben geklikt op een actie, een banner of nieuwsbrief. De pagina moet zo specifiek mogelijk aansluiten op de zoektermen van de persoon. Dus hij of zij moet niet uitkomen op de homepage wanneer er gezocht wordt naar bijvoorbeeld “badkamer verlichting”. Veel van uw website pagina’s zijn te gebruiken als landingspagina. Let wel op: alleen informatieve pagina’s worden relevant gevonden door Google.
Bezoekers kunnen door het raadplegen van zoekmachines op elke landingspagina die uw website te bieden heeft terechtkomen. Opvallend is dat ondernemers nog weinig gebruik maken van de kansen die een landingspagina biedt. Het kan namelijk meer conversies opleveren. De reden is vooral dat er een gebrek is aan de juiste kennis en tijd.
Hoewel het wel kan, wilt u vaak liever niet dat bezoekers op uw homepage of een overzichtspagina uitkomen. Bezoekers die direct op die pagina’s landen converteren namelijk minder goed dan potentiële klanten die op een voor hun geoptimaliseerde landingspagina belanden. Zo’n pagina verwijst expliciet naar een product of actie. Wat u bij de keuze voor de pagina kunt doen, is de cijfers van uw site goed in de gaten houden om te zien waar de meeste bezoekers na het raadplegen van de zoekmachine ‘landen’. Zorg vervolgens dat u zeker die pagina’s perfect in orde heeft. Om meer inzicht te krijgen in waar uw potentiële klanten op zoeken, is een zoekwoord onderzoek nodig. Benieuwd geworden naar de mogelijkheden voor uw onderneming? Neem dan snel contact op met een van onze marketingspecialisten.
Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!
Nadat uw bezoeker is geland op de juiste pagina dient deze de juiste prikkels te ervaren. De bezoeker moet dusdanig ‘getriggerd’ worden, zodat hij of zij gevoelsmatig wel in actie ‘moet’ komen. Bezoekers moeten zich direct in een warm nest wanen. De landingspagina moet er dus in de eerste plaats er perfect uitzien qua design. Belangrijk is verder dat u de tekst goed afstemt op wat de bezoeker ziet als hij of zij eenmaal geland is. Iemand zoekt iets en moet meteen zien, lezen en voelen dat dit ook echt is waar hij of zij naar zocht. Maar wat zet ik in een landingspagina en wat niet?
U denkt misschien, “ik wil weten hoe landingspagina’s ingezet kunnen worden op mijn website en mijn onderneming verder helpen”. Dutch Blue helpt uw bedrijf graag verder. Aan de hand van doordachte landingspagina’s worden meer potentiële klanten naar uw website getrokken. Deze klanten hebben een hogere koopintentie dan de doorsnee website bezoeker. U wilt toch niet langer wachten op meer betalende klanten? Meer weten over ons werk of wilt u een van onze marketingspecialisten spreken? Neem dan snel contact met ons op.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.