Offline succes voor een ondernemer ligt nauw in verband met de online presentatie en vindbaarheid van uw onderneming (SEO). Offline aankopen worden online bepaald! Zeker als winkelier beseft u zich als geen ander, dat de locatie en naamsbekendheid van uw shop cruciaal kunnen zijn voor succes. In de afgelopen jaren is er ontzettend veel veranderd. Zo is het lang niet meer noodzakelijk dat een klant daadwerkelijk een fysieke winkel binnenloopt. Het verkopen van producten kan tegenwoordig eenvoudig en snel online. En ook de locatie waar een onderneming gevestigd is, is tegenwoordig van minder groot belang dan dat dit in de jaren ’90 nog was. Als men vroeger op zoek was naar een bepaald product, keek men rond in de omgeving en op plekken waar men verkooppunten verwachtte.
U raadt misschien al waar dit naartoe gaat. De komst van internet heeft dit drastisch veranderd. Voor het zoeken van een bepaald product is het niet meer nodig een winkelstraat te bezoeken. Een winkel die op internet onvindbaar is, zal het tegenwoordig zeer waarschijnlijk niet overleven. Dit komt niet alleen door online verkoop, maar heeft te maken met online oriëntatie. Steeds meer consumenten beginnen hun zoektocht op internet en hiermee is ook voor traditionele winkeliers de online vindbaarheid een cruciaal onderdeel van het businessmodel.
Nu wordt als oplossing vaak gedacht aan een webwinkel. Enkele trendwatchers menen dat het kopen in de shop passé raakt en een winkelier alleen nog toekomst heeft als hij zijn producten online verkoopt. Echter wordt dit in de praktijk maar ten dele bevestigd. De Nederlandse winkelcentra en -straten stromen nog steeds ieder weekend vol met shoppend publiek en ook de jongere generatie – komt graag in winkels om de waren te bekijken, uit te proberen, en om vragen te kunnen stellen aan het personeel. Webshops zijn in de afgelopen 10 jaar enorm gegroeid, maar naast het online aankopen voldoet het ‘offline aankopen’, dus fysiek in de winkel zelf, nog altijd enorm in een behoefte en zal waarschijnlijk nooit helemaal verdwijnen.
Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!
Dat webwinkels de traditionele winkelier sterke concurrentie bieden staat vast. Desalniettemin blijven er voor fysieke winkels kansen. Nu is de vraag: hoe wint offline het van online? Het antwoord zal wellicht verrassen: juist door een uitstekende online presentatie. Een aansprekende website met goede content lokt de moderne consument alsnog uw winkel in. Ook offline shoppers informeren zich namelijk vaak eerst online. Belangrijk is dat uw website interesse wekt, hoog in de zoekresultaten van de zoekmachines te vinden is en competentie uitstraalt. Een groot gedeelte van de offline aankopen worden online al bepaald! Want ook vandaag de dag gaan mensen graag de deur uit, om door vaklieden goed geadviseerd te worden. Dus ook voor retailers zonder webshop geldt: wie zich goed presenteert op internet kan de concurrentie het nakijken geven. Enkele voorbeelden vindt u hier.
Hoe zorgt u ervoor dat oriënterende consumenten uw website vinden in Google? Hoe past u instellingen zo aan, dat deze mensen juist díé informatie als eerste zien, die zij zoeken? Welk taalgebruik spreekt hierbij het meeste aan? Bij een goede online presentatie komt veel meer kijken dan je in eerste instantie zou denken. Online marketing is onmisbaar in uw strategie. Zeker in het huidige tijdperk. U hoeft echter niet zelf opnieuw het wiel uit te vinden.
Onze knappe koppen hebben de afgelopen jaren al vele ondenemers geholpen met het verbeteren van hun bekendheid op internet en wij doen dit ook graag voor u. Wij zitten met u om de tafel en helpen u verder om juist die klanten te interesseren, die u het liefste in uw winkel heeft. Of om een doelgroep aan te spreken die u beter wilt bereiken.
Online presentatie is maatwerk, en bij Dutch Blue krijgt u dit maatwerk gegarandeerd. Kom gerust eens vrijblijvend langs voor een kop koffie, wij bekijken dan graag hoe wij uw succes kunnen vergroten!
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.