De tijd dat u zich met uw onderneming kon onderscheiden op basis van uw product, uw prijs of de kwaliteit alleen is voorbij. Vandaag de dag draait alles om een optimale ‘klantbeleving’. De klant van nu is niet langer tevreden met alleen een product: hij of zij wil eveneens een (goed!) gevoel hebben bij uw bedrijf. Ook de online klantbeleving speelt daar vanzelfsprekend een rol in. Om uw bedrijf succesvol te maken én te houden, zult u hier dus beslist aandacht aan moeten besteden. Maar hoe zorgt u nu voor die optimale ‘online customer experience’? In dit artikel vertellen we u er meer over.
Zoals gezegd kijken de hedendaagse klanten verder dan uw product of dienst. Ze willen ook een idee hebben van de organisatie áchter het aanbod, zodat ze met een goed gevoel met uw bedrijf in zee kunnen gaan. Dit vergt van bedrijven een compleet nieuwe klantbenadering, waarbij de klantbeleving centraal staat. Onderzoek naar klantbeleving heeft overduidelijk laten zien hoe essentieel deze ‘experience” is. Als klanten het contact met uw bedrijf als prettig ervaren, zullen zij eerder geneigd zijn op hetzelfde moment meer van uw aanbod af te nemen. Ook is de kans groter dat zij vaker gebruik willen maken van uw product of dienst. Al met al kan dus gesteld worden dat de klantbeleving van groot belang is voor het succes van uw onderneming.
In de klantbeleving kunnen een online en een offline component worden onderscheiden. U kunt zich voorstellen dat er, in het huidige digitale tijdperk, vooral in de online klantbeleving veel winst te behalen valt. Hoewel de kans groot is dat u op dit moment al een website hebt, is de kans dat u de mogelijkheden van internet wat de klantbeleving betreft nog niet optimaal benut eveneens groot. Het inzetten van internet om de beleving van uw klanten te optimaliseren is namelijk behoorlijk complex en vergt de nodige deskundigheid.
Internet biedt u volop mogelijkheden om de relatie met uw klanten te verstevigen of uit te bouwen en om zo uw bedrijf te laten groeien. Als u de online ‘experience’ van uw (potentiële) klanten weet te verbeteren, ziet u dit rechtstreeks terug in uw bedrijfsresultaten. Wilt u alle tools inzetten om de mogelijkheden om uw online klantbeleving voor de volle honderd procent te benutten? Dan is het aan te raden u te laten adviseren door een bureau dat hier gespecialiseerd in is. Neem dus vandaag nog contact met ons op. Laat u verrassen door de vele manieren waarop online klantbeleving uw bedrijfsresultaat een boost kan geven!
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.