Bij online marketing is het belangrijke dat je je als bedrijf online goed profileert.
Het is belangrijk om de juiste relevante bezoekers te krijgen. Webshops bijvoorbeeld willen zoveel mogelijk bezoekers die aankopen doen, terwijl corporate websites de juiste bezoekers moeten triggeren die een afspraak maken of een offerte aanvragen.
Vroeger was online marketing vrij makkelijk om toe te passen. Met slim gebruik van zoekwoorden op je website, wat zoekmachines oppikten, kon je zo bovenaan de zoekresultaten komen te staan.
Tegenwoordig werkt dat niet meer zo en is het belangrijk kwaliteit te leveren en relevante content op je website te plaatsen.
Ook is de techniek veranderd. Vroeger waren er bijvoorbeeld nog geen smartphones, tablets en responsive websites. In dat opzicht is er dus een hoop veranderd.
Ja, er zijn tegenwoordig heel veel mogelijkheden om zelf online marketing toe te passen. Echter is het aan te raden om, wanneer online marketing een belangrijk onderdeel is van jouw online strategie, het aan professionals over te laten.
Klanten vinden Ticking The Box tegenwoordig alleen maar via de website. Vroeger moest het bedrijf het vooral hebben van de bestaande klantenkring en ging het om gunnen, maar met gebruik van online marketing gaat het bijna vanzelf.
TTBU merkte dat het voordeel van werken met professionals is dat er wordt meegedacht aan het concept. Dus wat is de inhoud, wat wil je uitdragen en hoe vertalen we dat zo dat we ook vindbaar zijn en dat de website aansluit bij wat we willen.
Bekijk het hele interview van RTL LifestyleXperience met Dutch Blue:
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.