Communicatie is de basis, ook bij e-mailmarketing en nieuwsbrieven. Klanten lezen graag nieuws over een organisatie in plaats van alleen maar informatie over acties en producten. Dit geeft de klanten een kijkje achter de schermen en zo krijgen je klanten het gevoel dat een organisatie een band wil opbouwen met hen. Je kunt met een nieuwsbrief eenvoudig en gericht informatie delen met je klanten, waardoor deze zich meer betrokken voelen bij jouw organisatie.
Effectief.
Een nieuwsbrief kan heel erg effectief zijn. Daarbij horen wel een aantal ongeschreven regels waar je je aan moet houden. Je online nieuwsbrief moet concurreren met andere nieuwsbrieven, maar ook met de dagelijkse e-mails van je ontvanger. Laat je nieuwsbrief er dus tussenuit springen. Dit begint bij het onderwerp: zorg voor een uitnodigend onderwerp, zo origineel mogelijk. Ook moet het onderwerp betrekking hebben op de inhoud van de nieuwsbrief. Houd wel rekening met het aantal tekens dat wordt getoond in de verschillende mailboxen. Het opstellen van een goed onderwerp is nog een hele klus.
Interesse wekken.
Als de interesse van de ontvanger is gewekt, wordt het uiterlijk beoordeeld om te bepalen of er verder wordt gelezen. Gebruik je een ontwerp in je huisstijl, dan zal de ontvanger de online nieuwsbrief eerder herkennen en dus lezen. Zorg er ook voor dat de nieuwsbrief goed leesbaar is op een telefoon of tablet. Steeds meer mensen checken de e-mail op een mobiel apparaat.
Timing is het toverwoord.
Timing van de nieuwsbrief is van belang. Maandagochtend is er bijvoorbeeld vaak veel e-mail en screenen mensen wat ze willen lezen: je nieuwsbrief heeft op zo’n moment minder kans van slagen. Zorg daarom voor het juiste moment! Wij helpen je daar graag bij, informeer daarom naar onze mogelijkheden en vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.