Een online marketingbudget optimaal verdelen voelt voor veel ondernemers af en toe een beetje ongrijpbaar. Steeds meer bedrijven en organisaties maken de keuze voor een digitale gerichtheid met hun bedrijf. Maar zij weten vaak geen goede balans te vinden tussen de talloze mogelijkheden die online te bieden heeft. Het budget voor online marketing vaststellen is dan ook voor veel ondernemers knap lastig.
Bij traditioneel adverteren is het vrij eenvoudig om de kosten te berekenen. In de online marketingwereld werkt dit anders. Hoe kun je zorg dragen voor een optimale verdeling van jouw online marketingbudget?
Voordat je grip krijgt op het budget voor online marketing, is het belangrijk om een strategie uit te werken op basis van jouw kansen die er in de markt zijn. Het heeft weinig zin om lukraak geld te investeren in online marketing als je geen idee hebt waar jouw kansen liggen. In het leadproces is het belangrijk om jouw doelgroep te identificeren, aan te trekken en tenslotte aan je weten te verbinden. De inrichting van dit proces is vaak een flinke klus. Software tools maken het echter gemakkelijk hiermee aan de slag te gaan. Dutch Blue kan jou hierin ondersteunen, net als bij het uitstippelen van een digitale strategie.
Contentmarketing is van belang bij online marketing. Je wilt een website die hoog scoort in Google. Een goede SEO-strategie geeft langdurig profijt. Je realiseert dit bijvoorbeeld door het gebruik van de juiste techniek, keywords, unieke teksten en aanvullend beeldmateriaal. Ook advertenties en social media kunnen bijdragen aan een betere ranking in Google. Als je ervoor zorgt dat de ‘basis’ goed is, helpt dit om bewuster om te gaan met geld dat je uitgeeft aan online marketing.
Vaak wordt er jaarlijks een budget vastgesteld door bedrijven en organisaties dat wordt uitgegeven aan online marketing. Aan het eind van het jaar wordt dan de balans opgemaakt om te kijken wat het heeft opgeleverd. Vaak lijkt dit een beetje tegen te vallen en voelt het zelfs soms ongrijpbaar. Wist je dat de helft van het bedrag dat wordt uitgegeven aan online marketing vaak ‘ongrijpbaar’ is omdat het onduidelijk is wat de resultaten zijn? Dit kun je voorkomen door al jouw online marketingkanalen te meten. Online succes is meetbaar. Hiervoor kun je gebruikmaken van verschillende software tools. Dit geeft je inzicht in jouw online successen en juist ook in wat misschien niet werkt.
Wil je jouw online marketingbudget optimaal verdelen? Wij geven je graag een aantal tips om dit te realiseren:
Wil je grip krijgen op het budget voor online marketing? De professionals van Dutch Blue denken graag met je mee om een toffe strategie op te zetten. De totstandkoming van deze strategie is mede afhankelijk van waar jouw kansen liggen in de markt. Wij gaan graag vol enthousiasme voor je aan de slag, om het maximale te halen uit jouw online marketingbudget. Maak gerust een telefonische afspraak of stuur een berichtje via het contactformulier. Wij streven ernaar om online marketing zo effectief mogelijk vorm te geven, zodat je daadwerkelijk de resultaten boekt die je voor ogen hebt.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.