Sinek’s Golden Circle, weet u de ‘why’?.

‘The Golden Circle’, de meeste marketeers hebben er wel van gehoord. Simon Sinek’s Golden Circle is binnen een korte tijd een belangrijke theorie geworden.  Wat helaas opvalt is dat veel...
Actueel

‘The Golden Circle’, de meeste marketeers hebben er wel van gehoord. Simon Sinek’s Golden Circle is binnen een korte tijd een belangrijke theorie geworden.  Wat helaas opvalt is dat veel bedrijven vandaag de dag niet kunnen beschrijven waarom ze nu eigenlijk bestaan.

In de theorie ‘The Golden Circle’ staat beschreven dat een organisatie op drie niveaus hoort te opereren. Sinek gaat bij deze niveaus uit van drie verschillende vragen, wat doet u, hoe doet u dat, en waarom doet u dat? De meeste bedrijven weten wel wat ze precies doen en hoe ze dit aanpakken, maar de vraag waarom ze bestaan is voor vele bedrijven een raadsel.

Intrinsieke motivatie

Ik stap ’s ochtends uit mijn bed omdat ik bedrijven wil helpen op online gebied. Het online wereldje is mijn passie en ik wil hier dagelijks verder in groeien. Weet u waarvoor u dagelijks opstaat? Als winst maken uw reden is, is dat niet het antwoord op de ‘Why’. Geld is het resultaat dat voorkomt uit uw Golden Circle. Wanneer u een goede waarom weet, heeft dat invloed op u en uw medewerkers. Ze werken met passie en dat levert succesvoller en vernieuwender werk op. De klant vangt dit op en uw product verkoopt praktisch zichzelf.

Verbinding met uw klanten

Uw product moet het (dagelijkse) leven met de klant verreiken. Zoals eerder genoemd wil ik graag mensen helpen op online gebied. Dit is waarom mijn bedrijf bestaat. Dit kunt u terug vinden op de site van Dutch Blue door de verschillende klanten die mijn team en ik hebben geholpen en momenteel nog steeds helpen. Maar daarnaast wordt er ook met enige regelmaat een blog bijgehouden. Op deze manier deel ik mijn kennis met iedereen die hier behoefte aan heeft en vervul ik mijn ‘Why’.

Wanneer u Sinek’s Golden Circle toepast op uw bedrijf, en u afvraagt waarom uw bedrijf bestaat en hoe u het leven van mensen kunt verreiken, zal dit worden opgemerkt door uw doelgroep. Er zijn een aantal punten die mensen belangrijk vinden. De doelgroep willen zich kunnen onderscheiden, daarvoor moeten ze geïnspireerd raken door uw product. Daarnaast moeten ze trots zijn op uw product zodat ze het willen laten zien aan anderen en de ze moeten hiervoor natuurlijk blij zijn met uw product.

Wat is uw ‘Why’?

Heeft u al Sinek’s Golden Circle toegepast? U kunt dit namelijk goed online communiceren naar uw klanten. Wanneer u er niet uitkomt, kom ik u graag helpen met een bakje koffie en een stroopwafel. Neem contact op of bel 085 – 486 57 20 en ik kom graag bij u langs.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.