Growth hacking wordt door steeds meer marketing strategie managers met enthousiasme omarmt. En dat is niet zo gek want growth hacking is een zeer waardevolle aanvulling op de traditionele wijzen van marketing om snel, en met een minimum aan kosten, tot meer verkoop en significante omzetstijgingen te komen. Hiervoor wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van nieuwe media en social media kanalen. Het internet staat centraal en vormt de basis voor succesvolle growth hacking strategieën.
Het doel van Growth hacking is zichtbaar te worden bij het (grote) publiek en daar vervolgens verkopen uit te genereren. Om dit te bereiken wordt zeer zorgvuldig gekeken naar uw doelgroep. Het is enorm belangrijk dat u uw toekomstige klanten kent want de moderne consument is allang niet meer dezelfde van tien jaar geleden. Die wordt de hele dag door bestookt met informatie. Kom daar maar eens tussen. Aandacht krijgen en vasthouden is tegenwoordig een kunstvorm en met growth hacking kunt u daar uw omzet flink mee verhogen.
Een belangrijk kenmerk van growth hacking is efficiënt handelen. Social media zoals, Twitter, Youtube en Facebook kunnen daar een belangrijke rol in spelen. En dan vooral de social media accounts van anderen. Als uw content (naam/product) vrijwillig door anderen wordt bekeken en gedeeld op hun social media accounts, dan heeft u een bereik dat bijna niet in marketing valuta is uit te drukken. Een goed voorbeeld hiervan is de video van de twee oude dames die op reis gingen met het vliegtuig. De twee dames kenden elkaar voorheen niet. De video die hieronder is te zien, is vele malen gekopieerd en gedeeld zodat intussen miljoenen mensen de omaatjes van Vodafone hebben kunnen zien. Een meer dan briljante zet van Vodafone.
Growth hacking is meer dan op slimme en efficiënte wijze op social media accounts van anderen promotie verrichten. Al ligt daar wel de kern. Maar een goede growth hacker is uiterst creatief en loopt elke dag één of twee stappen vooruit op de concurrent. De growth hacker weet wat er zich afspeelt in uw markt, waar uw klanten zijn, wat zij willen en hoe zij dat willen hebben. Zodra duidelijk is hoe uw naam, of product, het snelst bij de consument kan geraken, zal er direct actie worden ondernomen. Wachten is funest. Bij growth hacking draait het om analyseren en razendsnel handelen.
Om uw producten rechtstreeks bij de consument in beeld te krijgen zonder dat u daar dure campagnes op moet zetten en winkels moet gaan bevoorraden kunt u de tool ‘affiliatie marketing’ onder de grote paraplu van growth hacking vandaan halen. Affiliatie marketing is bijna geniaal te noemen en past in een tijd waarin we steeds gerichter producten aanprijzen zonder daarvoor hoge kosten te hoeven maken.
Wilt u ook weten hoe growth hacking uw omzet kan verhogen? Neem dan contact met ons op. Wij gaan namelijk graag met u om de tafel zitten en nemen onder het genot van een stroopwafel en een goede kop koffie de mogelijkheden met u door.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.