Dit zijn de social media trends van 2018 .

De feestdagen staan voor de deur en voor u het weet is 2017 weer voorbij. Tijd om stil te zitten? Echt niet! Bereid u maar vast voor op 2018 met de volgende social media trends. Het wordt namelijk...
Social media

De feestdagen staan voor de deur en voor u het weet is 2017 weer voorbij. Tijd om stil te zitten? Echt niet! Bereid u maar vast voor op 2018 met de volgende social media trends. Het wordt namelijk een interessant jaar voor marketeers, waarin de rol van social media in de funnel een grotere rol zal gaan spelen. Denk vast na over uw social media strategie. Dan loopt u volgend jaar vooruit op uw concurrentie!

Focus op bereik

In 2018 zult u uw social media strategie aan moeten passen. Waarom? Online marketing middels social media wordt steeds belangrijker en dat betekent dat het steeds minder wordt gebruikt waarvoor het in het begin bedoeld was: interactie. Bij Facebookcampagnes zijn niet langer zijn de reacties, likes en het aantal keer dat een bericht gedeeld wordt belangrijk. Het gaat nu om het bereik, de frequentie en het verkeer dat uw posts opleveren. Tijd voor het aanpassen van uw social media strategie dus. Gebruik daarom voortaan nieuwe advertenties op die meer op bereik en frequentie zijn gericht.

Social media was voorheen een kanaal om een relatie op te bouwen met uw netwerk en een zo groot mogelijk organisch bereik te krijgen, maar die tijd is nu geweest. Via social media kunt u gerichte resultaten behalen en ze spelen dan ook een grote rol als communicatiekanaal in de marketingfunnel. Bereik en frequentie zijn dan ook van groot belang!

Mobile first!

Mobiele telefoons zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Het is dan ook te verwachten dat dit in het rijtje social media trends terug is te vinden. 80 Procent van alle social media bezoeken vindt plaats vanaf een smartphone en daarbij kijken we zo’n 150 keer per dag op onze gsm. Wat betekent dit voor u? Ga mobiel! Uw campagne of website moet de mobiele weergave als eerste prioriteit hebben. Wie in 2018 nog geen mobiele website heeft, loopt gigantisch achter. De mobiele website moet vanaf elk toestel goed te lezen zijn. Zoom foto’s in en houd rekening met kleinere schermen en minder goede ogen.

Video is de grootste deler

Volgens Facebook duurt het niet lang meer of 70 procent van het kanaal wordt gevuld met video. En dat is niet gek, vooral jonge mensen zijn erg bezig met video. Denk maar eens aan de talloze vlogs die soms honderdduizenden views hebben. Ga  hier daarom in 2018 mee aan de slag. Dit hoeft niet duur te zijn: een kleine animatie voldoet ook al!

Livestreamen is dit jaar echt populair geworden op social media en veel gebruikers maken er dankbaar gebruik van. Merken doen hier nog niet hard aan mee, maar dat gaat volgend jaar veranderen. Volgend jaar is het namelijk mogelijk om uw livestream van te voren aan te kondigen en dat maakt het nog een stuk interessanter.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    Het succes van chatbots

    De komende jaren gaan chatbots het helemaal maken op social media. Met chatbots combineert u één-op-één communicatie perfect met automation. Whatsapp en Facebook Messenger zijn druk bezig met het ontwikkelen van advertentiemanieren om een conversatie met de klant te starten. Wanneer klanten uw chatbots actief benaderen voor hulp bij aankopen, kan dit de conversie flink vergroten.

    Grootste spelers apen elkaar na

    Social media kanalen worden steeds minder onderscheidend. Instagram kwam al met Stories, waardoor het marktaandeel van Snapchat nu steeds verder terugloopt en ook Facebook en Whatsapp maken het al mogelijk een verhaal te plaatsen. In 2018 wordt dit nog erger, merken gaan elkaar extreem kopiëren. Vooral de grote kanalen zitten bovenop elkaar, waardoor nieuwe platformen het erg moeilijk gaan krijgen.

    Voor uw eigen business is creativiteit zeer belangrijk. Natuurlijk moet uw focus op cijfers liggen, maar vergeet hier geen eigen draai aan te geven niet. Dat wordt namelijk nog belangrijker dan eerst. U wilt u toch onderscheiden? Daarom moet u opvallen en dat is niet eenvoudig binnen dit drukke landschap. Investeer in unieke, creatieve content die out of the box is. Creativiteit kent geen grenzen!

    De wet verandert

    Volgend jaar gaat de wetgeving Algemene Vordering Gegevensbescherming (AVG) in en dat heeft zeker effect op bedrijven. Zo ligt custom audience targeting (alleen de door u opgegeven personen krijgen de advertenties te zien) niet meer zo voor de hand en zullen bedrijven veel slimmer om moeten gaan met de gegevens die zij bezitten. De boetes kunnen namelijk hoog oplopen!

    Social media worden mediaplatforms

    Facebook is nu al meer nieuws en advertenties dan persoonlijke updates. En dat wordt alleen maar erger. Communiceren doen we meer via Whatsapp, dus social medianetwerken worden meer productiebedrijven. Twitter en Facebook krijgen hun eigen videoformats en daardoor worden ze grote concurrenten van de media.

    Inspelen op de social media trends

    De kans is groot dat veel grote bedrijven in 2018 meer gaan investeren in social media. En dat is niet gek. De focus gaat meer naar bereik, frequentie en conversie. Social media zijn een centraal communicatiekanaal in de marketingfunnel. Blijf er dus absoluut niet weg. Wilt u niet achterlopen op deze social media trends? Schakel dan de hulp in van een expert! De experts van online marketing bureau Dutch Blue weten hier wel raad mee. Neem gerust vrijblijvend contact op, de koffie en stroopwafels staan voor u klaar!

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.