Wanneer uw SEO succesvol is heeft u genoeg traffic naar uw website. Maar met traffic alleen redt u het niet. Een goede en duidelijke call-to-action helpt u uw bezoeker op weg.
Een website is tegenwoordig veel meer dan een online visitekaartje. Een van de doelen van het hebben van een website is conversie genereren. Met behulp van goede content marketing en daarop passende call-to-actions is het mogelijk om dat te bereiken. Maar wanneer is een call-to-action succesvol?
“Any customer can have a car painted any colour that he wants, so long as it is black.” Dit een zeer bekende uitspraak van Henry Ford. Hij vond de lopende band uit en op deze manier wist hij de prijs van de auto ongekend laag te krijgen. Omdat er geen verder geen concurrentie was voor Ford, werd de auto massaal gekocht, ondanks dat het model alleen in zwart verkrijgbaar was.
Tegenwoordig weten we niet beter dan dat voor elke product een substituut te vinden is. Belangrijk is dan om gevonden te worden en daarna in te spelen op de verschillende behoeftes van uw potentiele klant. Met passende content kunt u om uw call-to-action heen bouwen. Mensen lezen een tekst waar ze interesse in hebben en zien vervolgens dat u een oplossing bied, is dat niet makkelijk?
Om ervoor te zorgen dat bezoekers ook daadwerkelijk reageren op uw call-to-action, is het van belang dat de call-to-action opvalt. Als de bedoeling van de call-to-action niet duidelijk is kijkt de bezoeker eroverheen. Om uw call-to-action op te laten vallen kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van een slot alinea zoals wij hier op de website doen. Een probleemstelling waar de klant zich in kan vinden en een daarbij passende oplossing triggert de potentiele klant. Ook kunt u buttons laten maken die een opvallende kleur hebben en zo de aandacht van de bezoeker opeisen. Daarnaast doen pakkende teksten bij deze buttons het ook goed. Denk aan gratis E-book of probeer nu de eerste maand kosteloos.
Hebt u nog moeite met het maken van opvallende call-to-actions ? Of hebt u misschien moeite met de juiste content schrijven die inspeelt op de behoefte van uw klant? Ik help u graag verder. Ik breng de stroopwafels mee en samen kunnen wij bespreken wat uw behoefte is. Neem gerust contact met ons op of bel naar 085 – 486 57 20.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.