In de nacht van 18 op 19 december 2014 heeft Instagram een grote schoonmaak gehouden en haalde definitief alle neppe spamaccounts weg. Het resultaat was ongelooflijk, het grootste slachtoffer van de #instapurge ging van bijna 4 miljoen volgers naar 8 volgers. Verschillende beroemdheden, maar ook bedrijven, verloren enorm veel volgers in deze ene nacht.
https://twitter.com/Guillaume_GG/status/545870919768768513/photo/1?ref_src=twsrc{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb}5Etfw
De NOS heeft aandacht besteed aan dit onderwerp en heeft onder andere aan Joeri van de Watering van Dutch Blue geïnterviewd over dit onderwerp. Hieronder het stukje wat gepubliceerd is op NOS.nl
En waarom zou je nepvolgers willen? “Om het account groter te laten lijken”, zegt Joeri van de Watering van Online reclamebureau Dutch Blue. “Het zijn voornamelijk kleinere bedrijfjes of startups die dit willen. Grote bedrijven weten dat het bestaat, maar hebben geen interesse.” Sommige klanten leggen ook bij hem verzoeken neer: “Kleinere bedrijfjes vragen me of het het slim is. Ik raad het altijd af.”
Volgens Van de Watering heeft het ook totaal geen zin. “Het zijn geen relevante volgers. Iemand post iets, en dan is het de bedoeling dat het viraal gaat. Dat gebeurt niet met een nepaccount, dus het heeft geen waarde. Behalve dat je account groter lijkt.”
Lees het volledige artikel op NOS.nl
Joeri (bekijk Joeri op LinkedIn) is al sinds zijn twaalfde bezig met internet en heeft in 2009 Dutch Blue opgericht tijdens zijn studie International Business Administration aan de Universiteit van Tilburg. Hij staat bekend als online marketing expert en ondernemer pur sang.
Met het team van Dutch Blue met inmiddels 14 knappe koppen heeft Joeri meegewerkt aan verschillende online marketing projecten voor onder andere Hitachi, Sunnery James & Ryan Marciano en nog veel meer.
Klik hier om contact met ons op te nemen om een afspraak te maken. Geen zorgen, niet alles moet online, u kunt ons natuurlijk ook gewoon bellen op 085 – 486 57 20
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.